emmamariabjarned

..the Adventure..

Åter på banan.

Publicerad 2014-02-27 18:34:00 i Träning,

Torsdag o jag är åter med i matchen.
Lyckades tom genomföra ett CrossFit-pass.
Visst, det kan tyckas onödigt med tanke på hur jag mått i veckan.
Men rastlös som jag är..
 
Uppvärmning bestod av:
5 shuttle run
10 burpees
10 squat
Upprepat 3 ggr.
5 axelpress *3
Stretch/töjning
 
Själva huvudpasset, WOD'en, bestod av:
6 toes to bar
10 KB-svingar
8 burpees
10 squat+ kast med medicinboll
 
AMRAP under 12min.
Det vill säga- så många rundor som möjligt.
Jag hann fem.
Eller ja, nästan.
Var fem squat ifrån.
Låter kanske inte så jobbigt men JO.
Svetten rann o snoret flödade.
 
Bestämdes idag att ett pass ska genomföras varje vecka.
Är i stort behov av den mer funktionella styrkan.
Koordination, balans, stabilitet osv.
 
Imorgon blir iaf en vilodag.
Måste vara fit for fight på lördag klockan 10:00.
Dags för ett Push&Lift-pass.
Som jag längtar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela