emmamariabjarned

..the Adventure..

Tänkvärt.

Publicerad 2012-10-30 21:52:14 i

Du trötthet, var kommer du ifrån?

När du lägger ditt täcke över min kropp,

eller suddar ut min blick, då vill jag sova.

Just då, just där.

Lägga mig ner på marken, sluta ögonen.

Lämna allt.

Tala inte med mig.

Be mig inte tala.

Kräv inte att jag ska le.

Låt mig slippa gå, slippa stå.

Låt mig.

Tillåt mig.

Ursäkta mig.

 

Dikten är skriven av en idrottare och

speglar en ambitiös olympisk satsning

som tyvärr fick ett alltför tidigt slut.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela