emmamariabjarned

..the Adventure..

Valborg.

Publicerad 2009-04-30 09:03:59 i Allmänt,

Äntligen långhelg- igen! Ja älskar't! Om ja fick bestämma skulle alla helger va långhelger..men nu ä juh tyvärr inte fallet så. Idag blire jobb mellan 10- 16 sen åker bussen mot Karlskoga för lite lugn o ro. Detta ska bli en 100% nykter(!) helg. Känner att ja behöver dä nu när mitt liv ä ett enda stort virrvarr. På lördag ska mamsen o ja bege oss mot Ikea o inhandla dom sista detaljerna t mitt hem så ja äntligen kan få lite ordning i råttboet.
Va ute på min andra morronpromenad imorse, allt för att försöka utforska områdena lite. Dä ä verkligen fint här uppe, finns massa vackra hus o lägenheter. O tydligen så finns dä även trevliga(!) personer här uppe. Håll i hatten! För första gången under mina 2 år här i Närke har ja mött en person hälsat på en främling. Oh my. En söt, lite äldre herre som va ute o rastade sin vovve, hoppas att ja möter dom fler ggr. I Värmland ä detta en självklarhet, möter man folk så hälsar man även om man inte alla ggr känner personen. Råkar man hälsa på en närking får man oftast en blängig blick tbax. Inte undra på att man har fördomar mot sura närkingar som bara gnäller. Skärpning hörrni!
Nu ä dä dags för mig att röja undan lite, vill juh inte gärna komma hem o bli knockad av odören av gammal disk. Önskar alla en trevlig Valborgshelg! Akta er för elden, kan va liiiite varmt om man kmr för nära! Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela