emmamariabjarned

..the Adventure..

Enkelspårigt?

Publicerad 2014-03-27 17:09:24 i Allmänt,

Jag har fått frågan på senaste vad som har hänt med mig.
"Vem är du o vart har du gjort av Emma?"
Folk runt omkring mig märker alltså en sån stor skillnad nu när jag har en alkohol- o godisfri månad.
Antar att skillnaden främst ligger i alkoholförbudet.
O visst, jag kan absolut hålla med om att det är som natt o dag.
Helt plötsligt är jag uppe tidigt på söndagsmornarna, tränar på dygnets alla timmar
o faktiskt lagar mat.
Ska jag vara ärlig så trivs jag faktiskt otroligt bra med detta.
Saknar inte alkoholen för fem öre.
På sanning.
Däremot så saknar jag godiset.
Kanske inte så att jag vill äta det 24/7 men vill åtminstone kunna unna mig nåt.
Ibland.
Nästa lördag (den 5 april) har jag klarat 5 veckor utan godis, snask o annat onyttigt.
Samma lördag har jag varit kritvit i 4 veckor.
Inte illa pinkat va?
På grund av detta (eller tack vare?) så har bloggens innehåll ändrats rätt så drastiskt på senaste.
Alkohol o fester har bytts ut mot matlagning, bakning o träning.
Dock så kan jag känna att träningen blivit lidande nu på senaste.
C-uppsatsen tar sjukt mycket tid, o ork.
Vet inte hur mycket vikter vi lyfter upp o ner vid varje tillfälle.
Men det känns emellanåt i ben, rygg o axlar.
Hoppas på att det snart ska återgå till det normala.
Borde göra det i nästa vecka.
Då är alla tester genomförda o träningsinterventionen är igång för alla.
Så just nu är jag faktiskt inte roligare än såhär.
Det enda jag gör är faktiskt att äta, träna, (plugga?) o sova.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela