emmamariabjarned

..the Adventure..

Nyttigt snask.

Publicerad 2014-02-11 16:15:00 i Kost,

Kommer ni ihåg avokadosticksen jag nämnde igår?
Testade att göra dem idag då suget smög sig på.
 
Det som behövs är:
- avokado
- 2 äggvitor
- 1 dl ströbröd/fiberhusk
- valfria kryddor
 
- kvarg
- riven gurka
- pressad vitlök
- salt, peppar
 
Skär avokado i klyftor.
Doppa i äggvita.
Rulla i kryddblandingen.
Lägg på en bakpappersklädd plåt.
In i ugnen ca 20min i 200 grader.
Under tiden blandas dippen ihop.
 
Jag använde mig av 1/2dl majsströbröd o 1/2dl fiberhusk.
O feg som jag är när det kommer till kryddor använde jag bara salt.
Tyckte att sticksen fick en något mjölig smak.
Kan tänka mig att det beror på fiberhusken.
Nästa gång ska det testas med enbart ströbröd.
O kanske att jag vågar mig på nån mer krydda..
Dippen blev oerhört vitlökig.
Vilket jag borde ha förstått när jag trycker i en hel vitlöksklyfta i ca 1,5dl kvarg.
Men som alla vet- man lär sig av sina misstag.
Kan absolut tänka mig att detta kommer bli en favorit så småningom.
 
 
Receptet kommer från cleaneating.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela