emmamariabjarned

..the Adventure..

Ledigt värre.

Publicerad 2014-06-30 08:28:01 i Allmänt,

Semester denna vecka.
Känns helt okej.
Bortsett från vädret.
Är verkligen värd lite ledigt.
Jobbar ju i stort sett 24/7 annars.
Not.
16 arbetstimmar förra veckan.
12 timmar veckan innan.
Men ser det som ett sista djupt andetag inför juli månad
Fyra heltidsveckor (i stort sett) är på intågande.
Känns både bra o bajs.
Är väl kanske inte överförtjust i arbetet alla gånger.
Men. Jag behöver stålarna.
Vad gör jag då?
Jo.
Jag varvar tre inkomstkällor.
Instruktör på ÖUIF, värdinna/lekledare för Outdoor Experience samt frisör på Självfallet.
Det är ett litet pusslande men det funkar.
Sommaren hade kunnat sett annorlunda ut.
Tackade nej till ett potentiellt drömjobb.
Badvärd på Gustavsvik.
Hade passat mig som handen i handsken.
Eller som en fisk i vatten.
Men insåg mina (fysiska) begränsningar o tackade nej.
Idioti såhär i efterhand.
Men hoppas på att få ytterligare en chans vid senare tillfälle.
Förhoppningsvis vid ett tillfälle då jag är i bättre form.
Tänkte faktiskt påbörja den resan idag.
Dessvärre öser regnet ner o motivationen är i bött.
Men, som ni alla vet, det finns inga dåliga väder- bara dåliga kläder.
Så knyt på löpardojjorna för här ska det avverkas kilometer.
Typ.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela