emmamariabjarned

..the Adventure..

Uppfriskande så inni Norden.

Publicerad 2013-11-26 11:17:42 i

Klockan ringde 07:15.
Jag lyckades ta mig ur sängen 75 min senare.
Bakade lowcarb-bröd (helt klart min nya frukostfavorit),
slängde i mig ett kokt ägg o snörade på mig löpardojjorna.
 
Sitter nu uppkröpen i soffan med en kopp the.
Nytränad, nyduschad o nymätt.
60 min konditionsträning kan checkas av.
Jag är nöjd. Brutalt nöjd.
O sjukt frösen.
Mina lår o rumpa var som isbitar vid hemkomsten.
Ändå svettas jag som en gris.
Har svårt att klä mig "rätt".
Fryser till en början för att sedan övergå till överhettad på nolltid.
Idag körde jag med löptights, underställströja, tisha o vindjacka.
Vantarna fick jag stoppa i fickorna.
Måste hitta rätt kombo snart.
Avskyr att vara sådär varm.
 
Resten av dagen ska ägnas åt kurslitteratur, syskonmys,
träning, storhandling o matlagning.
Lyckades knåpa ihop tre maträtter som denna vecka ska bestå av.
Eller ja, fyra- Ceasarsalladen fick åka med ändå.
Det kommer bjudas på:
* panerad fisk, kokt potatis o kall sås
* thailändsk kokoskyckling med ris
* pyttipanna med ägg o rödbetor
Känns spontant riktigt vuxet.
 
//Fröken Nöjdlund
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela