emmamariabjarned

..the Adventure..

Livet i en kappsäck.

Publicerad 2011-09-28 14:32:34 i ,

img_6799 (MMS)

Jag bor i ett råttbo. Jag sover i soffan för jag har ingen säng. Jag förvarar mina kläder i Ikeapåsar för jag har ingen förvaring. Jag äter köpmat för jag har inga bestick eller tallrikar. Jag har därimot gardiner. Så om det är nån som känner för att bjuda på mat är jag inte sen att tacka nej. Igår insåg jag hur mycket jag hatar att flytta. Ja, jag verkligen hatar det. Släpa otympliga möbler upp- o nerför trappor, vem f*n gör det frivilligt? Nästa gång kommer jag att anlita en flyttfirma. Så värt när jag inte ens orkar bära mina egenpackade flyttkartonger. När man dessutom tror att helvetet är över inser man att man faktiskt har det värsta kvar- städningen. Bara att skrubba ren ugnen tar ju en dag, för att inte prata om bakom/brevid spisen. Eller duschen. Nästan så att jag gör glädjeskutt här hemma. Nästan. Så vill man hjälpa till, antingen genom att bjuda på mat, städa eller erbjuda sovplats torsdag- lördag är man välkommen att höra av sig. Tjänster o gentjänster, ni vet!

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-09-29 10:10:10

jag hatar att flytta!



så den gång jag ska flytta ska jag hyra in starka karlar för en billig penga - en back öl! eller två.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Personlig tränare på Actic. Utbildad massör. Frisör. Extrakränger som personlig assistent. Livsnjutare. Fortfarande sökande efter DET. Världsbäst på att vara oproduktiv. Stort fan av mat, snask o festligheter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela